Pages

Sunday 19 February 2012

Si Puteh Gebu



.Anak saya Aneesa nak kucing..Hari-hari kumpul duit sekolah dia,sebab nak beli kucing bulu kembang.Saya rasa kesian pulak..kumpul duit sampai tak makan kat sekolah.Hari-hari jengah mudah.my kerana nak beli kucing.Suami pula sampai pergi Jitra dr Sg Petani, kerana nak tgk kucing, tapi tak der rezeki...orang lain dah sambar dulu.
Saya pun dah mati akal, kat mana nak cari, tny kat pet shop tmn sejati, semua above RM500..tak byk choise,anak kucing RM500, kucing besar semua range RM600 above..mahal pulak rasanya...Rasa kesian sangat ngan Aneesa..everyday asyik tanya pasal kucing.Aneesa ni memang sukakan binatang...cita-cita nak jadi doctor haiwan...Insyaallah!!!...
Lagi satu pet shop kat Tmn Tunku Haminah,Tmn Ria..semua above RM1000...lg la mahal...
Takkan nak melabur sebanyak ni kat kucing...nasib baik ofismate saya bagitau ada satu lg pet shop kat Lagenda Heights, kucing dia semua RM500...So petang tu balik keja, saya terus pegi kedai tu...banyaknya kucing kat kedai auntie ni...besar kecik...macam-macam species semua RM500...
At last saya berkenan ngan si Puteh kat atas tu...terus bayar booking..mlm baru pergi semula kedai tu untuk ambil si Puteh.Sukernya Aneesa dapat Puteh...
Sepanjang bela si Puteh...patutlah ada orang mati-matian bela kucing..mcm bela anak...rupa-rupanya kucing ni boleh release tention juga yer...sepanjang hari penat di tempat keja..ngan kerenah manusia.Bila balik umah..semua cari Puteh..main ngan Puteh...saya pun cari dia dulu..belai-belai dia...
Actually dulu saya memang tak suka kucing..tak pernah ada kucing dirumah..mmg tak suka..tapi sejak ada si Puteh ni..dah jadi terbalik dah..Tiap-tiap minggu pegi pet shop..tgk kucing jer!..Rasa tak beli dah..mahallll!!!!...Tunggu je lah si Puteh ni jd ibu...Boleh dapat anak kucing free....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...