Pages

Tuesday 20 March 2012

Red Velvet Cupcakes




Nak menghabiskan baki-baki dalam peti sejuk...ada cheese lak tu...so apalagi bermulalah acara membaking..walaupun dah tengah malam.Buat red velvet lagi..tak habis-habis ngan RV. Saya pun dah lupa ini kali keberapa saya buat RV..memang tak jemu pasal last buat RV..creamnya tak menjadi.Saya tak puas hati selagi tak complete semua.
Kali ini saya try buat cupcakes lak.Saya pilih cup saiz besar pasal nak cepat..kalau cup besar, cepat la saya bakar kek ni.Alhamdulillah..saya tenung saja kek dalam oven..betul-betul ngam ngan saiz cup, pastu bila dah keluar dari oven..teksturnya saya suka sangat..lembut dan gebu....rasa-rasa dah ok ni.
Biar dulu sampai betul-betul sejuk, pastu godek-godek cream cheese lak.Saya sukat sikit-sikit, at last menjadi gak..puas hati tul!Bila makan..rasanya memang sedap pada citarasa saya...
Saya bawa kek ni keofis untuk dipersembahkan pada food tester setia saya..Ira,Ros,Syikin dan chek moon..so komen pun positif...lagilah saya suka..Thanks a lot my dear friends...Hopefully nanti ada lagi kek-kek yang nak saya persembahkan untuk depa2 rasa...Now tengah mencari-cari idea..kena ketuk pintu rumah blogger2 lain dulu...mesti ada kek yang sedap-sedap kan...
Resepi RV ni saya ambil dirumah Irma. Resepi ni lah yang saya guna dari dahulu sampai la ni...So kalau nak try..leh p melawat ke blog Irma, kay!...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...