Pages

Friday 27 July 2012

Teh Freeda-Kesiannnn....



Kesiannnn Teh Freeda...entah dah berapa lama dia menanggung sakit ni...tiba-tiba anak beritahu telinga Teh Freeda berair...so apalagi tangkap Teh Freeda, balut ngan kain batik...kalau tak balut dia nanti dia suker nak gigit2 tangan...tak sakit tapi saya sure terkejut.
Lepas tu apalagi kelebek la saya sambil anak saya suluh telinga Teh Freeda ngan torchlight...kalau tak suluh...tak nampak la..rabun katakan!!!!...pastu saya ambil cotton butt campur ngan pencuci telinga, untuk kucing tau...mula la mengoperasi mencuci telinga Teh Freeda. Bila diganggu tempat yang agak sensitif...Teh Freeda mesti mengiau...sakit kot!Saya tak tahu pasal bukan telinga saya...pastu saya ada nampak kesan luka seperti digigit sesuatu...memang sah Teh Freeda mesti dah kena gigit ngan "sekenit". Serangga ni kalau menggigit...Masyaallah!!!...sakit tak tau nak habaq!!!!....Sekenit ni suka duduk kat tempat tersembunyi...kat celah telinga, dalam telinga...sakit ooooo!!!!, bawah ketiak...pendek kata tempat sensitif pun boleh juga...Tempat asal sekenit ni kat rumput-rumput seperti dalam hutan, di padang-padang...saya pernah kena "love bite" dia...sakitnyaaaa.....dah tu kalau nak buang dia, susah sangat pasal dia dah seronok dok hisap darah kita...sampai kembung perut dia..sakit tau kalau dia gigit.
Mesti ada yang tak kenal ngan sekenit kan...try google...jaga-jaga kalau dia menggigit...bila dah kenyang susah nak buang pasal gigi dia (ye la kot!!!) melekat kuat sambil menghisap darah...cam dracula..tapi dracula tau nak berenti...sekenit ni jenis tak tau nak berenti...
Lepas dah cuci telinga Teh Freeda, nampak macam okay dah sikit...Sekenit tu mungkin dah mati kekenyangan...Semalam check telinga Teh Freeda lagi...dah sembuh sepenuhnya...Agak-agak telinga Teh Freeda pekak tak pasal menanggung sakit kerana "love bite" sang kenit tu dah berminggu-minggu...Kesiannnnn anak bulus ku....!!!....nasib tak kering kontang darah dia...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...